لشک وژنیاک

مهندس لشک وژنیاک در توسعه ابزار آلات هیدرولیکی در ایران ، نقش خیلی موثری داشت . نام انرپک از سال ۱۳۷۰ برای من آشناست از زمانی که در پارکینگ خونه یکی از آشنایان کار تعمیر و رنگ جک های انرپک انجام میشد و از همان وقت با اصطلاحات و نامهای هیدرولیکی آشنا شدم و در همان زمان بود که پای لشک وژنیاک به خانهٔ ما باز شد . ایشان لهستانی اصل بودند و با لهجهٔ خاص خودشان فارسی صحبت میکردند و زبان فارسی را بخوبی آشنا بودند بطوری که نیاز نبود به زبان دیگری با ایشان صحبت کنند لذا هر فردی براحتی میتوانست با ایشان هم صحبت باشند .
بازنشستهٔ شرکت مخابرات صنعت نفت و کارگذار شرکت انرپک در ایران بودند که از قبل از انقلاب ۵۷ در ایران فعالیت داشتند.
در سالهای دههٔ هفتاد که شرکتهای صنعتی و خدماتی شروع به فعالیت کردند وجود این افراد که یک پل ارتباطی بین صنعت و منابع تأمین کننده خارجی بودند ، میتوانست خیلی مفید و مؤثر باشد و برای ما نیز بعنوان یک منبع و مرجع معتبر مفید بود و در آن زمان که هیچ آدم خارجی در ایران نبود وجود ایشان برای معرفی کردن شرکتها  خیلی مؤثر بود .
سال ۱۳۷۴ هنوز شرکت تاف تأسیس نشده بود و ما در شُرُف تأسیس شرکت در نمایشگاه صنعتی قزوین شرکت داشتیم و ایشان را دعوت کردیم که به این نمایشگاه بیایند . حضور ایشان در این نمایشگاه مانند توپ صدا کرد ، بیش از 20 بار حضورشان را خیر مقدم گفتند و چندین بار برای انجام مصاحبه درخواست فرستادند . این اتفاق برای شهر کوچکی مانند قزوین خیلی مهم بود .
نقش مهندس لشک وژنیاک در توسعهٔ بازار ابزار آلات هیدرولیکی انرپک در ایران بسیار مهم و مؤثر بود. در رقابت بین نمایندگان و فروشندگان محصولات شرکت انرپک ،با سیاست و مدیریت خاصی رفتار می کرد که همهٔ رقبا از وجود ایشان راضی بودند در مناسبت های ویزیت مشتریان ، همراه و همگام با نمایندگان توزیع و فروش بود و در نمایشگاههای سالانه مانند نفت و گاز و فولاد نقش فعالی در ارائه و معرفی محصولات شرکت انرپک داشت .
تصویر لشک وژنیاک

لشک وژنیاک

تصویر لشک وژنیاک و روشن وزیری
لشک وژنیاک فارغ التحصیل مهندسی مکانیک ازدانشگاه لهستان بود ، در دورهٔ دانشجویی در لهستان با خانم دکتر روشن وزیری که در آن زمان در لهستان تحصیل می کرد آشنا شد ، سپس به ایران آمدند ، ایشان بنا به عشقی که به همسر ایرانی خود دکتر روشن وزیری داشت ایران را نیز دوست داشت و در سنتها ،فرهنگ و زبان فارسی بسیار به ایرانیان شباهت داشت . از ایشان دو فرزند به نام های مریم و البرز به یادگار هستند . خانم روشن وزیری متولد سال 1312 در ایران بوده و چند سالی دست به گریبان تومور مغزی می بوده است ، ایشان بعد از عمل خود در ایران به آمریکا رفت که مهندس لشک وژنیاک در آنجا سکونت داشت ، اما باقی درمان ها کارساز نبود و خانم روشن وزیری در سال 1393 در آمریکا به خاک سپرده شد و دو سال بعد از آن مهندس لشک وژنیاک در سال 1395 در ایالت پنسیلوانیای آمریکا درگذشت . یاد و نامشان همیشه ماندگار و جاوید .

چهاردهمین نمایشگاه نفت و گاز ، شرکت تامین احتیاجات فنی تهران

تصویر نمایشگاه صنعت ، برند انرپک