بیرینگ ها و بوش های پلیمری

بیرینگ ها و بوش های پلیمری

بوش های پلیمری ایگاس بدون نیاز به روغن کاری و بدون نیاز به تعمیر و نگه داری و همچنین با طول عمر مفیدی و وزن سبکی که دارا می باشند جایگزین خوبی برای بوش های فلزی هستند . محصولات پلیمری ایگاس به 10 قسمت مختلف طبقه بندی میشوند اما شرکت تاف بوش های پلیمری که به سه دسته بوش های ساده ، بوش های کروی ، بوش های خطی تقسیم میشوند را وارد میکند .

تصویر بوش های پلیمری

بوش های پلیمری استفاده زیادی در صنعت دارند به طور مثال آن ها در تولید انبوه خودرو و ساخت ماشین آلات خاص و کاربرد های زیر آب و صنایع غذایی و صنعت شیشه سازی و کشاورزی و حتی برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی و همچنین نوسانات دما مورد استفاده قرار میگیرد . در صنایع بالا دیگر محصولات تولیدی ایگاس ، از جمله زنجیر محافظ کابل و کابل های انعطاف پذیر مورد استفاده قرار میگیرند .

مزایای بوش های پلیمری نسبت به فلزی

به دلیل مزایای زیادی که قطعات پلیمری نسبت به فلز یا آلیاژهای دیگر دارند این قطعات در سال های اخیر به شدت مورد توجه طراحان و مشتریان قرار گرفته اند . ازجمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • عمر طولانی تر نسبت به فلز یا آلیاژ های دیگر .
  • مقاومت بوش های پلیمری در برابر زدگی و خوردگی .
  • سبک تر بودن بیرینگ های پلیمری ، نسبت به فلز یا آلیاژ های دیگر .
  • هزینه تولید قطعات پلیمری خیلی کم تر از فلزی می باشد .
  • عدم نیاز به روغنکاری .
تصویر بوش پلیمری و فلزی

برای دریافت مشاوره در خصوص محصولات کمپانی ایگاس با نمایندگی ایگاس در ایران و کارشناسان شرکت تاف تماس بگیرید.

0809 7712 021

انواع بوش های پلیمری

بوش ساده پلیمری

بوش های ساده پلیمری ایگاس به صورت کلی دارای استحکام فشاری بالاتری نسبت به بقیه بوش های فلزی هستند و قابلیت تحمل در برابر پراکندگی دما دارند و همچنین در برابر خوردگی مواد شیمیایی مقاوم می باشند .بیرینگ های پلیمری به دلیل این که نیاز به روغن کاری ندارند خیلی به ما کمک میکنند و نقطه قوت آن ها قیمت مقرون به صرفه آن ها میباشند . بوش های ساده پلیمری به 8 دسته مختلف تقسیم می شوند :

  1. مورد استفاده برای همه ی شفت ها
  2. بوش با طول عمر بالا
  3. بوش پلیمری ایگاس مخصوص دمای بالا
  4. بوش های پلاستیکی مخصوص مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  5. مورد استفاده در صنایع غذایی
  6. مورد استفاده برای تحمل بار و فشار مکانیکی زیاد

پر مصرف ترین بوش ها در ایران بوش های پلیمری ساده می باشد که در تمامی صنایع مورد استفاده قرار میگیرد .

تصویر بوش های ساده پلیمری
تصویر بوش های کروی پلیمری

بوش کروی

بوش های کروی ایگاس از پلاستیک هایی با عملکرد بالا ساخته شده اند . این بوش های پلاستیکی نیاز به روغن کاری و تعمیر و نگهداری ندارند و با دقت تراز بالا ، در  سیستم های متحرک مورد استفاده قرار می گیرند . با توجه به نوع مواد مصرفی ، این بوش ها تا دمای 200+ درجه  سانتی گراد قابل استفاده می باشند . این بوش ها در صورت وجود گرد و غبار و خاک قابل استفاده بوده و در مقابل خوردگی مقاوم می باشند .

بوش خطی پلیمری

بوش های خطی پلیمری ایگاس تقریبا برای همه نوع کاربردی استفاده میشوند . این بوش ها چه از نوع مینیاتوری یا خود تنظیم و چه از نوع مدور یا مربعی بدون نیاز به روغنکاری میتوانند جایگزین مناسبی برای انواع متداول آن ها (بوش ها ساچمه ای و گاید های تک ریلی ) باشند .این بوش های پلاستیکی به لطف نوع مواد مصرفی ، حرکت بی صدایی دارند . بنابراین استفاده از این بوش ها هزینه های مشتری را به شدت کاهش میدهد .

تصویر بوش های خطی پلیمری

کاتالوگ بوش های پلیمری

تصویر نمایندگی شرکت ایگاس ، تاف

برای مشاهده کاتالوگ بر روی عکس کلیک کنید

شرکت ایگاس کاتالوگ سری بیرینگ و بوش پلیمری را به صورت دیجیتالی در سایت خود بارگذاری نکرده است و این سری کاتالوگ ها را فقط به صورت فیزیکی در اختیار نماینده های رسمی خود قرار داده است . در صورت نیاز ، برای دریافت کاتالوگ فیزیکی بوش های پلیمری از طریق واتساپ و یا تلگرام به شماره رو به پیام دهید . اما شرکت ایگاس کاتالوگ های مابقی محصولات خود را به صورت دیجیتالی در سایت خود بارگذاری کرده است و برای راحتی کار شما ما در این جا برای شما گذاشته ایم .

0809 7712 021

مواد اولیه بوش پلیمری ایگاس

محصولات شرکت ایگاس از مواد اولیه خاصی استفاده میکند به همین دلیل بوش های پلیمری ایگاس بهترین کیفیت را به مشتریان خود عرضه میکند و به خاطر کیفیت بالای آن نیاز به تعمیرات و نگهداری زودهنگام ندارد . بوش های پلیمری ایگاس از 60 مواد اولیه مختلف ، همراه با ترکیب شدن با فیبر های مخصوص ساخته می شود و محصولات با کیفیت و متنوعی درست میشود که هر کدام برای صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد .

آیا بیرینگ های ایگاس در برابر مواد شیمیایی مقاومت دارند ؟2023-11-06T12:38:23-01:00

بله برخی از بیرینگ های ایگاس از جمله سری X ، H1  ، H370  در برابر مواد شیمیایی از جمله اسید ها مقاومت دارند .

چرا بوش های ایگاس به روغن کاری احتیاج ندارند ؟2023-11-06T12:36:12-01:00

به دلیل ساختار خاص مواد تشکیل دهنده ، بوش های ایگاس (فیبر های تقویت شده و ماتریکس ترمو پلاستیک ) سایش و اصطکاک در این بیرینگ ها بسیار کم میباشند ، بنابراین نیاز به روغن کاری ندارند .

بوش های پلیمری ایگاس چه گونه روی شفت ها نصب میشوند ؟2023-11-06T12:36:36-01:00

بوش های ایگاس به راحتی و به صورت فشاری و سریع بر روی شفت ها نصب میشوند .

By |2023-12-06T07:59:26-01:00نوامبر 6th, 2023|ایگاس|

ثبت ديدگاه

Go to Top