کلید مینیاتوری اشنایدر

کلید مینیاتوری اشنایدر ، در مقابل جریان هجومی از مدار الکتریکی محافظت میکند . عملکرد کلید مینیاتوری به این صورت می باشد که هنگامی که جریان هجومی بیش از جریان نامی باشد و از آن عبور کند برای اتصالی نکردن و امنیت مدار ، جریان برق و مدار را قطع میکند . کلید مینیاتوری اشنایدر یک فیوز است اما یک فیوز ساده نیست با این تفاوت که چندین بار میتوان قطع و وصل کرد . ما از این کلید ها در مدار های جریان پایین ، تابلو روشنایی و تابلو توزیع با توان کم برای حفاظت از مدار ها استفاده میکنیم . کلید مینیاتوری در دنیا به MCB شناخته می شود که مخفف miniature circuit breaker می باشد .

تصویر کلید مینیاتوری اشنایدر

کلید مینیاتوری اشنایدر 2 کار اصلی دارد :

  1. با استفاده از رله حرارتی (بی متال) در برابر اضافه بار مدار را کنترل میکند .
  2. با استفاده از رله مغناطیسی جریان اتصال کوتاه در مدار را کنترل میکند .

ساز و کار کلید مینیاتوری اشنایدر

همانطور که گفته شد کلید های مینیاتوری اشنایدر با بی متال ، در برابر اضافه جریان مقاومت میکند و از طریق رله مغناطیسی اتصال کوتاه را در مدار کنترل میکند .

  • المنت محافظ چیست ؟  وقتی جریانی بیش از جریان نامی وارد می شود ،المنت محافظ گرم میشود و باعث میشود مدار قطع شود ، بعضی ها به این بی متال هم میگویند.
  • رله مغناطیسی چیست ؟ مانند المنت محافظ میماند اما به صورت سیم پیچ می باشد و همچنین سرعت بالاتری دارد . هنگامی که جریان هجومی وارد میشود ، هسته آن مغناطیسی میشود و به سرعت مدار را قطع میکند .
  • جرقه گیر چیست ؟ زمانی که جریان هجومی قطع میشود در مینیاتوری جرقه ای به وجود می آید که توسط صفحات جرقه گیر انرژی آن تخلیه میشود و باعث میشود کلید مینیاتوری آسیبی نبیند .
تصویر ساختار کلید مینیاتوری اشنایدر
تصویر کلید مینیاتوری IC60N

مشخصات کلید مینیاتوری

  • ولتاژ ضربه ای چیست ؟ مقدار پیک ولتاژ ضربه ای ، که کلید بدون خراب شدن میتواند تحمل کند .
  • نوع جریان ؟  مینیاتوری های اشنایدر 3 بخش می شوند ، اولی جریان AC را پوشش میدهد ، دومی جریان DC را و سومی هر دوی این هارا .
  • رنج جریان نامی ؟ مینیاتوری های اشنایدر 1 تا 4 پل دارند و از 1 تا 120 آمپر را در مدل های مختلف تحمل میکنند اما رنج متداول آن 2 تا 63 آمپر می باشد .
  • قدرت قطع ؟ قدرت قطع مشخصه مهمی می باشد که میزان توانایی کلید ،در قطع جریان اتصال کوتاه عبوری از مدار است که به طور معمول از 6 تا 10 کیلو آمپر است.

منحنی قطع مینیاتوری

کلاس بندی یا منحنی قطع مینیاتوری اشنایدر به 6 قسمت تقسیم میشود :

  • منحنی قطع A : تا 2 برابر جریان نامی را تحمل میکند و حساس ترین منحنی قطع شناخته میشود .
  • منحنی قطع B : این کلاس در ایران پرکاربرد میباشد و از 3 تا 5 برابر جریان نامی را تحمل میکند و در مصارف غیر موتور و روشنایی استفاده میشود و در اصطلاح تندکار می باشد .
  • منحنی قطع C : این کلاس هم در ایران پر کاربرد می باشد با این تفاوت که 5 تا 10 برابر جریان نامی را تحمل کرده وبرای راه اندازی موتور هایی است که توان کم و جریان بالایی ندارند و کندکار می باشند مانند کولر گازی .
  • منحنی قطع D : این کلاس برای کلید های موتوری سخت مورد استفاده قرار میگیرد و از 10 تا 15 برابر جریان را تحمل میکند و برای حفاظت از بار های هجومی مورد استفاده قرار میگیرد .
  • منحنی قطع K : این منحنی برای حفاظت از مدار های قدرت و ترانسفورماتور ها استفاده می شود .
  • منحنی قطع  Z : جریانی که بیش تر از جریان نامی باشد را بعد از مدت زمان مشخص قطع میکند .
منحنی قطع کلید مینیاتوری اشنایدر

قیمت کلید مینیاتوری اشنایدر

قیمت کلید مینیاتوری اشنایدر به مسائل مختلفی بستگی دارد ، مثلا به تعداد پل های آن بستگی دارد ، به طور معمول هر چه قدر تعداد پل بیشتر شود قیمت بیشتر میشود و همچنین مقدار جریان عبوری از کلید مینیاتوری اشنایدر ارتباط مستقیم با بالا رفتن قیمت آن دارد و حتی به تیپ کلید ها هم بستگی دارد ، مثلا اگر تولید داخل کشور باشد (Spectre) قیمت کلید مینیاتوری اشنایدر به نسبت ارزان تر از کلید مینیاتوری اشنایدر وارداتی می باشد .

شرکت تامین احتیاجات فنی تهران هر دو مدل کلید مینیاتوری اشنایدر را موجود دارد : 1) وارداتی 2) Spectre برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کلید مینیاتوری اشنایدر با بهترین قیمت در بازار با ما در تماس باشید .

0809 7712 021
تصویر قیمت کلید مینیاتوری اشنایدر

تیپ کلید مینیاتوری اشنایدر

مینیاتوری های اشنایدر موجود در ایران 3 تیپ دارند : تیپ M9 C60N تولید داخل می باشد و به نام Spectre شناخته می شود ، تیپ Acti9 C60N هم داخل ایران تولید می شود با این تفاوت که اسم اشنایدر بر روی آن خورده است و تیپ آخر ، Acti9 iC60N برند اشنایدر وارداتی می باشد .

شرکت اشنایدر الکتریک برای مینیاتوری های خود از استاندارد های زیادی استفاده میکند که در ایران به طور معمول از استاندارد (IEC/60898-1) استفاده میشود . همچنین هر تیپ مینیاتوری های سه مدل متفاوت دارد که نشان دهنده آمپر آن می باشد . ( این اعداد برای استاندارد بالا می باشد )

  • N : 6KA
  • H : 10KA
  • L : 15KA

تفاوت سری اسپکتر و وارداتی را میتوان از رنگ بدنه مینیاتوری متوجه بشویم . اسپکتر (خاکستری) و اشنایدر (سفید)

تصویر مینیاتوری وارداتی

مینیاتوری وارداتی 

تصویر مینیاتوری اسپکتر

مینیاتوری اسپکتر  

لوازم جانبی مینیاتوری اشنایدر

مینیاتوری های اشنایدر الکتریک برای بهبود در کار از لوازم جانبی هایی استفاده میکند تا روند کار را راحت تر و ایمن تر بکند .

  1. کنتاکت کمکی : این اکسسوری خاموش و یا روشن بودن کلید مینیاتوری اشنایدر را تشخصی میدهد و به سیستم های هوشمند فرمان میدهد که کلید OFF و یا ON می باشد .
  2. کنتاکت خطا : اسم دیگر این اکسسوری ، SD می باشد که نشان میدهد که در کلید مشکلی وجود دارد یا خیر و میتوانیم تغییر وضعیت را از روی تابلو ببینیم .

این کنتاکت ها به راحتی از طریق شیار هایی که در کنار خود دارند به کلید مینیاتوری متصل میشوند .

تصویر کنتاکت کمکی مینیاتوری اشنایدر

کنتاکت کمکی مینیاتوری 

تصویر کنتاکت خطا SD اشنایدر

کنتاکت خطا (SD) مینیاتوری

نمایندگی کلید مینیاتوری اشنایدر

شرکت تأمین احتیاجات فنی تهران (تاف) ، نمایندگی کلید مینیاتوری اشنایدر را در سال 2018 دریافت کرده است به همین دلیل شرکت های سرشناس و زیادی برای دریافت کلید مینیاتوری اشنایدر در پروژه های خود با شرکت تاف همکاری میکنند . این شرکت به جهت جوابگویی سریع به مشتریان خود سعی کرده است حجم قابل ملاحظه ای از کلید مینیاتوری اشنایدر را در انبار خود داشته باشد.

گواهی نامه اشنایدر

کاتالوگ کلید مینیاتوری اشنایدر

شرکت تامین احتیاجات فنی تهران در فهرست تامین کنندگان اصلی گروه بزرگی از صنایع استراتژیک مختلف مانند صنایع برق می باشد . برای راحتی شما ، تمامی کاتالوگ های برند اشنایدر از جمله کاتالوگ کلید مینیاتوری اشنایدر را در اینجا آپلود کرده ایم ، تا به راحتی بتوانید مشخصات فنی مورد نیاز خود را کسب کنید اگر کاتالوگ مورد نظر شما موجود نبود به ما اطلاع دهید تا برایتان ایمیل کنیم .

کاتالوگ کلید مینیاتوری