کلید حرارتی اشنایدر

کلید حرارتی اشنایدر یک کلید الکترومکانیکال است که اغلب برای حفاظت موتور های الکتریکی استفاده میشود . کلید حرارتی مغناطیسی اشنایدر یا راه انداز موتور نوعی قطع کننده مدار است که موتور را در برابر جریان اضافه بار و یا جریان های اتصال کوتاه محافظت میکند . این کلید ها توانایی قطع و وصل مدار قدرت را دارند و به صورت دستی هم کنترل میشوند .

MPCB-photo

کلید حرارتی مغناطیسی اشنایدر یا Motor protection circuit breaker که به اختصار به آن MPCB می گویند ، به معنای کلید محافظ موتوری می باشد که شامل دو بخش حرارتی و مغناطیسی است . این نوع کلید ها مدارات قدرت را قطع و وصل میکنند و همراه با تجهیزات جانبی برای استفاده در مدار فرمان عرضه میشوند .

کلید حرارتی مغناطیسی اشنایدر

گفتیم که کلید حرارتی برای محافظت در برابر جریان حرارتی و جریان مغناطیسی استفاده میشوند حالا این یعنی چی :

جریان حرارتی زمانی ایجاد میشود که یک الکتروموتور در اثر تحمل بار زیاد داغ میشود و این جریانی که در اثر اضافه بار ایجاد میشه را به اصلاح میگویند جریان حرارتی . اما جریان ایجاد شده در اثر نقص فاز را بهش جریان مغناطیسی میگویند .

GV2L04-PHOTO

کلید های محافظ موتور، بسته به این که جریان حرارتی را قطع میکنند و یا جریان مغناطیسی به دو نوع کلی مغناطیسی و حرارتی تقسیم میشوند .

شرکت تامین احتیاجات فنی تهران در انبار خود انواع مختلف کلید حرارتی-مغناطیسی را به تعداد زیادی موجود دارد اما کلید حفاظت مغناطیسی اشنایدر که به اختصار GV2L گفته میشود ، به خاطر تقاضا کم آن به صورت سفارشی می باشد و میتوان به راحتی از طریق کارشناسان ما ثبت سفارش کرد .

ثبت سفارش

کاربرد کلید حرارتی اشنایدر

  • کلید زنی مدارات موتوری
  • حفاظت قابل تنظیم برای اضافه بار مغناطیسی و حرارتی
  • حفاظت از موتور الکتریکی در برابر انواع خطاهای الکتریکی
  • ایجاد تاخیر حرارتی برای روشن شدن موتور بخاطر داغ شدن موتور در اثر اضافه بار

مزایای کلید حرارتی اشنایدر

  • قابل کنترل و قابل فرمان پذیری هستند .
  • کلید حرارتی اشنایدر قدرت قطع بالایی دارند .
  • دارای رنج گسترده تنظیم جریان اضافه بار هستند .
  • مقاومت بالایی در برابر جریان های لحظه ای دارند .

انواع کلید حرارتی اشنایدر

کلید حرارتی اشنایدر الکتریک 5 مدل مختلف دارد که هر کدام کارایی یکسانی دارند و تنها در قدرت قطع و رنج جریان آن متفاوت هستند که شامل : GV2ME و GV2P و GV3P  و  GV4PE و GV5P  می باشد . کلید هایی پایین تر توضیح داده شده است کلید های متداول بازار می باشند .

GV2P

کلید حرارتی سری GV2 دو مدل ME  و P دارد که مدل اول دارای دکمه ON و OFF  می باشد اما مدل دوم کلید روتیلی دارد و میتوان به صورت دقیقا رنج امپر را انتخاب کرد . کلید حرارتی اشنایدر سری GV2 به طور متداول در هر دو سری از 0.1 تا 32 امپر رنج جریانشان می باشد .

GV2ME..

سری GV3 کلید حرارتی اشنایدر مانند 2 سری قبل می باشد با این تفاوت که فقط دکمه روتیلی دارد و رنج جریان آن بالاتر می باشد به همین خاطر قیمت بالاتری هم در بازار دارد . P در کد فنی کلید ها نشان دهنده داشتن کلید روتیلی می باشد . به همین خاطر سری GV3 حرف بعدیش P می باشد و از 9 تا 80 امپر را پوشش میدهد .

GV3P..
GV4PE

2 سری آخر کلید ها کلاس کاری متفاوتی دارند زیرا برای رنج جریان های بالا می باشند . به طور مثال  GV4PE به طور متداول از 25 تا 115 آمپر می باشد و مدل GV5P از 150 تا 220 آمپر را پوشش میدهد . (این را هم در نظر داشته باشیم سری قدیمی GV7 همچنان در بازار موجود می باشد که مدل GV5 جایگزین این سری شده است.)

بر روی کد فنی این کلید ها قدرت قطع هم نمایش داده می شود که به صورت زیر کد گذاری شده است :

  • B ⇐ 25 KA
  • F ⇐ 36 KA
  • N ⇐ 50KA
  • H ⇐ 70KA
  • S⇐ 100KA
GV5P

ویژگی های کلید حرارتی اشنایدر

کلید حرارتی اشنایدر رنج جریان گسترده بین 0.1 تا 150 امپر را دارد و هم به صورت دستی و اتوماتیکی قابل تنظیم می باشد . کلید های حفاظتی قابلیت نصب اسان و حتی برای حفاظت از مدار قابلیت قفل کلید هم دارد .

QR-CODE-mpcb

کلید حرارتی اشنایدر از مواد اولیه و با کیفیت ساخته شده است و از بروزترین تکنولوژی های دنیا در آن استفاده شده است . این کلید حرارتی مغناطیسی برای راحتی کار بر روی خود QR کد دارد و میتوان به آسانی با اسکن کردن آن از کاتالوگ کلید استفاده کنیم .

قفل-کلید-حرارتی-اشنایدر-

لوازم جانبی کلید حرارتی اشنایدر

کلید حرارتی اشنایدر دارای قابلیت توسعه از طریق انواع لوازم جانبی و کنتاکت های کمکی است که امکان استفاده مطلوب تر از کلید را فراهم میکند . لوازم جانبی کلید حرارتی اشنایدر شامل :

  • کنتاکت کمکی
  • کنتاکت کمکی و خطا
  • رله شنت تریپ
  • ماژول محدود کننده جریان
  • باس بار
  • دسته گردان کلید حرارتی اشنایدر

با استفاده از تجهیزات جانبی میتوانیم کلید حرارتی خود را از راه دور کنترل کنیم و سیگنال خطا را دریافت کنیم .

نکته 

 نکته ای که هست کلید حرارتی حفاظت اتصال کوتاه هم دارد و میتواند به جای ترکیب کنتاکتور و بی متال استفاده بشود . بی متال هم برای حفاظت از موتور استفاده میشود ولی بر خلاف کلید حرارتی فقط در برابر اضافه بار استفاده میشود .

کاتالوک کلید حرارتی

کاتالوگ کلید حرارتی اشنایدر

کاتالوگ های اشنایدر الکتریک بسیار کامل و با اطلاعات بسیار دقیق می باشد و تمام جزئیات محصول را در خود جای داده است . در اینجا کاتالوگ کلید حرارتی اشنایدر برای دانلود قرار داده شده است.  استفاده از کاتالوگ اشنایدر بسیار راحت و آسان می باشد . با این حال، در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این زمینه، کارشناسان شرکت تاف در خدمت شما هستند.

برای دانلود کاتالوگ کلید حرارتی بر روی عکس کلیک کنید