کلید محافظ جان اشنایدر

برای محافظت از جان افراد در برابر خطر برق گرفتگی از کلید محافظ جان اشنایدر استفاده می شود و محافظ جان بر اساس حساسیت خودش به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می شود . کلید محافظ جان اشنایدر علاوه بر محافظت افراد در برابر خطر برق گرفتگی ، همچنین از نشتی جریان جلوگیری میکند و از تجهیزات صنعتی هم محافظت میکند .

محافظ جان اشنایدر

اساس کار کلید محافظ جان اشنایدر مقایسه جریان ورودی با جریان خروجی کلید می باشد . به طوری که اگر جریان نشتی در مدار بیشتر از حساسیت کلید باشه . کلید عمل میکند و مدار را قطع میکند .

کلید محافظ جان اشنایدر یا همان RCCB مطابق با استاندارد های بین المللی IEC هستند و قبل از اینکه به دست مشتری برسد به صورت کامل تست و بررسی شده اند ، این محصول مغناطیسی به حساب می آید و قطع کننده نشتی جریان نیز می باشد .

انواع کلید محافظ جان

کلید محافظ جان اشنایدر شامل دو نوع می باشد :

  1. حفاظت در برابر تماس مستقیم با حساسیت 30 میلی آمپر
  2. حفاظت در برابر آتش سوزی با حساسیت 300 میلی آمپر

باتوجه به این که جریان نیم آمپری باعث اتش سوزی می شود کلید محافظ جان اشنایدر با تشخیص جریان نشتی و قطع جریان ورودی از بروز آتش سوزی جلوگیری میکند و منبع تغذیه را در چند دهم و یا صدم ثانیه قطع میکند (حداکثر زمان قطع 200 میلی ثانیه است ) .

اهمیت کلید محافظ جان اشنایدر

کاربرد کلی کلید های MCB ، RCCB ، RCBO ، SPD

SPD

Spd همان برقگیر و یا صاعقه گیر است . صاعقه گیر برای محدود کردن اثرات اضافه ولتاژ ناشی از صاعقه بر روی تاسیسات برق مثل شبکه توزیع نیرو در تابلو ورودی اصلی ساختمان استفاده می شود .

SPD

RCCB

Rccb همان کلید جریان نشتی است که در بازار به نام محافظ جان شناخته می شود .

RCCB

RCBO

Rcbo محافظ جان ترکیبی است که ترکیبی از مینیاتوری و محافظ جان است تا بتواند علاوه بر محافظت از مدار در برابراضافه بار جریان نشتی را تشخیص بده و مدار را قطع وبکند.

RCBO

MCB

Mcb همان کلید مینیاتوری است که از مدار در برابر اضافه بار و جریان اتصال کوتاه محافظت میکند .

MCB

اهمیت استفاده از کلید محافظ جان

فرض میکنیم که یک مدار با استفاده از کلید مینیاتوری و فیوز محافظت میشه . کلید مینیاتوری میتواند از مدار در برابر اضافه بار و یا جریان اتصال کوتاه محافظت کند اما نمیتواند مانع برق گرفتگی شود .

اگر فردی با هادی مدار و یا بدنه هادی که برق دار شده تماس داشته باشد جریانی خیلی کم ، حدود 30 میلی آمپر از بدن انسان عبور میکند که به وسیله کلید مینیاتوری قابل تشخیص نیست ولی برای انسان خطرناک است . به این علت از کلید محافظ جان اشنایدر در مدار خود استفاده میکنیم .

خطر برق گرفتگی

نکات نصب کلید محافظ جان اشنایدر

  • دمای کاری کلید محافظ جان اشنایدر جهت قطع جریان نشتی متناوب از -25 تا 40 درجه سلسیوس می باشد.
  •  قدرت قطع کلید 6 تا 25 کیلو امپر می باشد.
  • کلید محافظ جان جریان نامی بین 16 تا 125 امپر دارد.

بررسی کد فنی کلید محافظ جان اشنایدر

کد فنی کلید محافظ جان اشنایدر بسیار ساده است . کد فنی این کلید به 5 قسمت تقسیم میشود .

  1. نشان دهنده نام تجاری کلید می باشد ( ACTI9 )
  2. نوع کالا را نشان میدهد (کنتاکت کمکی=ILD=R   IDPN=D   A )
  3. کد داخلی
  4. نشان دهنده تعداد پل های کلید
  5. مشخص کننده رنج جریان محافظ جان

برای کسب اطلاعات بیشتر از کلید محافظ جان اشنایدر و استعلام قیمت با ما در تماس باشید . کارشناسان ما در اسرع وقت به ایمیل شما پاسخ خواهند داد .

A9  R  75  40

       رنج جریان       تعداد پل ها 

کد فنی کلید محافظ جان اشنایدر